zaterdag 28 april 2012

Planten eten

Zeven dagen heb ik elke ochtend ongeveer een liter groene smoothie gedronken. Ik had in die week 's morgens de tijd om rustig te beginnen, want zo als je je kan voorstellen heb je niet zomaar een liter smoothie achter de kiezen, het kost in ieder geval heel wat meer tijd dan een ontbijt van een crackertje met een kopje thee.
Naast dat het toch wel wat meer bereidingstijd en eet (drink)tijd heeft, is het ook best moeilijk om elke dag weer een andere samenstelling qua groenten en fruit binnen te krijgen. Ik heb nog nooit zo vaak bij de groenteboer gestaan....
Maar wat is het een gezond begin van de dag! Ik had na zo'n ontbijt ook echt de energie en motivatie om de hele dag gezond te eten. Misschien ben ik wel iets te ver gegaan, want ook heb ik abrupt geen druppel koffie meer gedronken (koffie schijnt namelijk ook niet echt je gezondheid te bevorderen) en ik heb toch wel de indruk dat ik daardoor wat hoofdpijn heb ontwikkeld. Koffie is verslavend!
Toen kwam ik bij de achtste dag. Ik stond op en had gelijk al zo'n zin in toast met boter en pindakaas en een kop koffie, dus eigenlijk alles wat ik niet zou mogen in een supergezond, verantwoord eetpatroon.  Einde van het verhaal is dat ik de verleiding ook niet kon weerstaan...
Misschien maar om de paar weken een week detox inlassen, lijkt me goed compromis.





++ Jantine van Middendorp

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ Ik vind het erg leuk als je een bericht achter laat! Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...